[LESZNOWOLA, TARCZYN] Kolejny milowy krok w kierunku Puławskiej BIS zrobiony! Opublikowane 17 sierpnia 2017 Możliwość komentowania [LESZNOWOLA, TARCZYN] Kolejny milowy krok w kierunku Puławskiej BIS zrobiony! została wyłączona 0 1,602 Publikacja: 17.08.2017 r. Dziś jest bardzo waży dzień, na który czekali mieszkańcy Piaseczna i okolic. Niby jeszcze teraz nic się nie zmieni ale za kilka lat kierowcy zyskają alternatywę dojazdu do stolicy, mogąc przy tym ominąć zakorkowaną ul. Puławską. Cały tranzyt również skorzysta na tej inwestycji. Zatem należy uzbroić się w cierpliwość i trzymać kciuki aby prace przebiegały dalej zgodnie z założeniami. Jak wcześniej wspomnieliśmy, ten ważny dzień jest symboliczny bo bez podpisania umów wykonawcy nie mogliby przystąpić do prac, a to właśnie dziś w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, zostały podpisane trzy umowy na budowę południowego wylotu z Warszawy czyli drogę ekspresową S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. Budowa “Puławskiej BIS” czyli południowego wylotu trasy S7 Warszawa-Grójec została podzielona na trzy części tak aby jednocześnie mogły w tym samym czasie powstawać jednocześnie. Ma to na celu przyspieszenie robót, poza tym gdyby tej inwestycji nie podzielono na etapy to wykonawcy mogliby mieć problem z wykonaniem tak dużej inwestycji. Zatem prace będą przebiegały równolegle na trzech odcinkach: Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km; Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km; Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km. Zadanie A Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem) Długość: ok. 6,64 km Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa Zadanie B Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem) Długość: ok. 14,8 km Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km Zadanie C Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca Długość: ok. 7,9 km Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A. Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący: Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym: 16 miesięcy – projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID 18 miesięcy – realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021) Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017 r. Nowym odcinkiem ekspresowej S7-ki mamy pojechać w roku 2021. Źródło: www.gddkia.gov.pl
[Góra Kalwaria/Piaseczno/Henryków Urocze] Fotorelacja z V Piaseczyńskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych.
[SŁOMCZYN] Trzecie Szutrowe starcie w Słomczynie. Publikacja: 18.08.2017 r. Zapraszamy w imieniu Automobilklubu Rzemieślnik na trzecią odsłonę Szutrowego Pucharu Toru Słomczyn. …